keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -37d 10h 25m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že i přes hymnu fotbalového Liverpoolu FC, která je obsažena na albu Meddle je Waters velkým příznivcem londýnských 'Gunners' ? (Arsenal FC) Víte, že při natáčení Gilmourova DVD Remember That Night natáčel shodou náhod ve vedlejším studiu Roger Waters? Oba se krátce setkali - ale setkání bylo poměrně dost chladné... Víte, že postele na obalu alba A Momentary Lapse Of Reason jsou skutečné a je jich asi 800?
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

Atom Heart Mother

Jednou z mnoha netradičních věcí, které se týkají tohoto alba je jeho obal. Pink Floyd se rozhodli, že chtějí něco, co nemá pražádnou souvislost s obsahem. Chtěli něco "normálního, obyčejného, ale zase ne nic, co by mezi deskami na pultech obchodů nevyniklo", a tak dostal Storm Thorgerson a jeho umělecká dílna Hipgnosis netradiční úkol, kterého se zhostil nadmíru dobře. Po několika úvahách, co by mohl na obal ztvárnit, se rozhodl, že prostě sedne do auta a vyfotografuje první obyčejnou věc, kterou potká. No a náhodou jel kolem louky, kde se pásly krávy... Ona krasavice na obrázku se jmenuje Lulubella III. a její majitel dokonce tvrdil, že dostal od Thorgersona honorář tři tisíce liber, což ale Storm odmítl slovy, že nechápe, za co by měl platit tolik peněz nějakému sedlákovi za jeho "zatracenou krávu"...

Atom Heart Mother

(Father´s Shout; Breast Milky; Mother Fore; Funky Dung; Mind Your Throats Please; Remergence)
(Mason/Gilmour/Waters/Wright/Geesin)
Celou jednu stranu alba dlouhá skladba byla nahrána za přispění Rona Geesina, se kterým předtím Roger Waters nahrál soundtrack k filmu "The Body". Byl více méně opuštěn kapelou ve studiu s tím, že mu bylo řečeno, aby s externími muzikanty nacvičil a předaboval "něco velkého". Geesin najal hráče na cello, se kterým dříve spolupracoval, deset hráčů na smyčcové nástroje a dvacetičlenný sbor. Poté, co zjistil, že usměrnit v práci takovýto orchestr je nad jeho síly, převzal za něj práci dirigenta dosavadní dirigent orchestru John Aldiss.
Po veškeré práci Geesin připustil, že výsledná nahrávka zněla o trošku lépe než demo, a chtěl co nejdříve skladbu nahrát načisto (na čemž se konečně podílela i skupina), protože čas ve studiu byl velmi drahý. Při prvním vystoupení s touto skladbou ji Roger Waters uvedl jako "The Amazing Pudding". Celá skladba neměla oficiální název až do doby, kdy s ní přišli Floyd do vysílání Johna Peela tam se jich optal, jak má tento kousek uvést. Zmatení Floyd vybrali první příhodný titulek z novin (článek byl o matce s kardiostimulátorem na "atomový pohon").
Živé vystoupení se však muselo obejít bez externích umělců a délka skladby se měnila podle délky jednotlivých sól a improvizací, takže výsledek měl něco mezi třinácti a čtyřiceti minutami.
Pro zajímavost, jednotlivé části na albu začínají v: 5'19", 10'09", 15'25", 17'44" a 19'45".

If

(Waters)
Nenáročnost úvodních řádků textu a jednoduchá akustická kytara nepřipraví posluchače na osamělost a pocit šílenství, který z písně nakonec vyplývá. Je to jedna z prvních známek, které za sebou zanechal Syd, či přinejmenším Sydův odchod na členech kapely.
Přestože skupina hrála "If" živě jen výjimečně, byla tato skladba vydána jako singl v USA i v Evropě. Waters ji potom zařadil i jako jedno z čísel programu svých turné s alby "The Pros And Cons Of Hitch Hiking" a "Radio K.A.O.S."

Summer '68

(Wright)
Přestože se Rick Wright nikdy necítil jistý jako autor textů, zcela jistě má právo být na tuto skladbu pyšný. Je to jedna z těch skladeb, kde autor plně otevřel své myšlenky posluchači.
"Smyčcový" úvod skladby je vytvořen jedním z prvních syntezátorů který překrývá Wrightův zpěv a Gilmourovy hlubší vokály.

Fat Old Sun

(Gilmour)
Gilmour napsal tuto ryze anglickou píseň jako pokračování k "Grantchester Meadows" z alba "Ummagumma". Skladba je plná jemné hudby, od úvodního vyzvánění zvonů až po jemnou akustickou kytaru a zastřené bicí a je výborným kandidátem na tu nejjemnější a nejcitlivější píseň v Gilmourově kariéře.

Alan´s Psychedelic Breakfast

(Rise And Shine; Sunny Side Up; Morning Glory)
(Waters/Mason/Gilmour/Wright)
Třináct minut plných naprosto nemuzikálních zvuků, pojmenovaných podle Alana Stilese, jednoho z roadies, kteří Pink Floyd doprovázeli, který zde velmi detailně předvádí své ranní rituály.
Jeden z hlavních klávesových riffů byl později použit na "Profiles", druhém sólovém albu Nicka Masona. Mezi krátkými hudebními pasážemi slyšíme Stilese jak se myje a smaží si slaninu. Používání mnoha nemuzikálních tónů se časem stalo jakousi ochranou známkou Pink Floyd (právě v souvislosti s touto skladbou Waters prohlásil, že nedělá rozdíl mezi zvuky a hudbou a že "když ten pěkný zvuk dělá třeba vodovodní kohoutek, tak ho tam prostě nahrajeme"). Přesto se nikde jinde tyto nemuzikální zvuky neobjevují v takové smršti, jako právě tady.
Tuto skladbu můžeme považovat za drobnou ukázku toho, jak by mohlo vypadat album provizorně nazvané "Household Objects", které Pink Floyd zamýšleli udělat a které se mělo sestávat ze zvuků všeho možného, jen ne hudebních nástrojů.
Tato skladba byla veřejně hrána pouze jednou a to v prosinci 1970 v Sheffieldu. Během vystoupení roadies, skryti za kulisami, smažili slaninu a pomocí ventilátorů vháněli vůni mezi šokované fanoušky...
Druhá a třetí část začínají v 4'29" a 8'18".

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking