keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -47d 19h 28m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že vo Futurame v časti 1x02 povie Fry "Hey cool, Dark Side of the Moon!" presne v čase 17:07 a dokonca je aj počuť krátku stopáž z piesne Breathe.(http://theinfosphere.org/List_of_popular_music_appearances) Víte, že ve filmu The Wall si Waters "rýpne" do hitu Money? Kousek textu se objeví ve scéně, kdy učitel sebere malému Pinkovi sešit a předčítá jeho "básně" smějící se třídě? Víte, že postavu Pinka měl ve filmu The Wall hrát sám Roger Waters? Jeho kamerové zkoušky ale dopadly žalostně...
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

The Division Bell

Cluster One

(Wright/Gilmour)
Tato instrumentálka zahajující album byla také používána na koncertech hraná ze záznamu jako ohlášení toho, že kapela vstupuje na pódium.
Bluesová kytara je typická pro tuto skladbu, piáno a bicí se přidávají až v závěru.

What Do You Want From Me

(hudba: Gilmour/Wright, text: Gilmour/Samsonová)
S kytarou, která jako by vypadla z "Wish You Were Here" a s excelentní ukázkou umění doprovodných vokalistek tato skladba nese titul, který údajně při jedné hádce vmetl do očí Gilmour své přítelkyni Polly Samsonové nebo naopak, což není jasné.

Poles Apart

(hudba: Gilmour, text: Gilmour/Samsonová/Laird-Clowes)
Polly Samsonová přiznala, že první sloka tohoto velmi upřímného textu je o Sydu Barrettovi, druhá o Watersovi a třetí o obou. Vokály, které zpívá Gilmour, velmi připomínají jeho sólové album z roku 1984 "About Face" a rozhodně nejsou tím, co by se naučil a rozvinul u Pink Floyd. Zřetelné je sólo na varhany Hammond, ale sólo před třetí slokou není jasné. Skladba sice byla hrána živě, ale poměrně zřídka.

Marooned

(Gilmour/Wright)
Instrumentálka založená na kytaře, místy dosti podobná závěru "Comfortably Numb". Poprvé předváděna živě až v polovině turné, v Norsku, kde skladbu doprovázely záběry velryb plujících v moři a je možné, že se jednalo o rýpnutí do země, která (přes veškerou snahu ekologů) stále pokračuje v  lovu velryb.

A Great Day For Freedom

(hudba: Gilmour, text: Gilmour/Samsonová)
Stejně jako "Atom Heart Mother" je i titul této skladby novinový titulek (viz vnitřní obal alba). Týká se stržení berlínské zdi a je mnohem lépe využit na albu Roye Harpera "Berliners". Hudba (i podle vyjádření Gilmoura) není v této skladbě rozhodně nijak překvapivá a chybí zde i nové hudební nápady. Gilmour také zkrátil svá sóla na pro něj únosné minimum.

Wearing The Inside Out

(hudba: Wright, text: Moore)
Tuto skladbu zahajuje citlivý, jakoby bluesový saxofon Dicka Parryho.
Celá skladba je dílem Ricka Wrighta a je hodnocena velmi kladně. Bylo tak trochu překvapením, jak dobře se dokázal Wright vypořádat s tak dlouhým odloučením od kapely i s  tím, jaké nemilosti se těšil u Waterse, coby leadra, dokud v kapele byl.
Bohužel není známo, že by byla tato skladba, která je po všech stránkách vyvážená a dosti kvalitní, byla hrána někdy živě.
Gilmour sdílí vokály na několika verších a skladbu uzavírá svým kytarovým sólem.

Take It Back

(hudba: Gilmour/Ezrin, text: Gilmour/Samsonová/Laird-Clowes)
Hudba je dosti podobná stylu U2, zvláště co se kytary týče. Tento fakt se stal terčem kritiků a navíc není skladba brána příliš pozitivně i proto, že je téměř jisté, že byla napsána z důvodů snadné "vysílatelnosti" v rádiích a byla tak jakýmsi komerčním tahákem k albu. Tento styl rozhodně podle mnoha kritiků k Pink Floyd nepatří.
Překvapením se stalo, že součástí singlu s touto skladbu je "Astronomy Domine"!

Coming Back To Life

(Gilmour)
Jediná skladba na albu, na které se podílel výhradně Gilmour (přestože dojem z živých vystoupení je takový, že na ni Gilmour není zrovna hrdý).
Skladbu zahajuje bluesová kytara, následovaná jeho téměř šeptanými vokály.
Jednoduchý rytmus se objeví se začátkem druhé sloky, ale skladba ve skutečnosti nemá žádný náboj a vyznívá jakoby "do ztracena".

Keep Talking

(hudba: Gilmour/Wright, text: Gilmour/Samsonová)
Úvodní monolog (více známý spíše jako slogan z reklamy na britskou telefonní společnost), patří co se týče obsahu i recitace fyzikovi Stephanu Hawkingovi, autorovi knihy "A Brief History Of Time" ("Stručná historie času"), kterého jeho handicap připoutal na invalidní vozík a jediná část těla, kterou je schopen pohnout je jeden prst. Komunikuje pouze přes počítač, který mu umožňuje jeho hlas syntetizovat.
Gilmourem použitý Vocoder velmi připomíná "Pigs (Three Different Ones)", přestože zbytek jeho práce na skladbě (kytara) je spíše podobný stylu "The Wall" a "The Final Cut".

Lost For Words

(hudba: Gilmour, text: Gilmour/Samsonová)
Gilmour popřel, že by se text, hlavně poslední sloka, nějak týkaly jeho bývalého kolegy Rogera Waterse, přestože fanoušci i kritikové jsou o tom přesvědčeni. Možná i proto byla tato píseň součástí jen několika málo koncertů na turné "The Division Bell".
Úvodní zvuky kroků, cinkání klíčů a zvuk zavíraných dveří je jedním z posledních zvukových efektů, které jsou tak typické pro zvuk Pink Floyd.

High Hopes

(hudba: Gilmour, text: Gilmour/Samsonová)
Gilmour připustil, že tato skladba (první, kterou pro album napsal) je více osobní, než jakákoliv jiná, kterou kdy napsal.
Skladba má velmi zajímavý text a hudba se svým pojetím španělské kytary a bicích navrací ke stylu z poloviny osmdesátých let.
Zvon, který zvoní na závěr skladby není "division bell" z britského parlamentu, kde se takovýto zvon užívá k vymezení času, který mají poslanci na rozhodnutí na které části se rozdělí (zda budou hlasovat pro nebo proti návrhu). Tento zvon pochází pravděpodobně buď z Cambridge College nebo z Ely Cathedral, které jsou obě na promo videu Storma Thorgersona (katedrála v Cambridge je také na obalu alba, na horizontu mezi mluvícími hlavami)
Úplně poslední zvuk na albu (ač téměř neslyšný) je záznam telefonního rozhovoru Charlieho (syna Polly Samsonové) a Steve O'Rourkea, manažera Pink Floyd, který inspiroval Pink Floyd k tomu, že jedno z hlavních témat alba je nedostatek komunikace mezi lidmi. Toto je jediná odpověď na dávné prosby Stevea O'Rourkea, který kdysi Pink Floyd prosil, zda by si mohl na albu zahrát alespoň několik tónů...

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking