keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -9d 7h 37m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že na záznamu vystoupení Pink Floyd na Live 8 v roce 2005 se dvakrát v záběru do obecenstva objeví Davidova žena Polly Samson a jejich dva synové? Víte, že v písni Learning to Fly je použit útržek z předletové přípravy a komunikace Davida Gilmoura a Nicka Masona při Masonově prvním samostatném letu? Víte, že má skladba Louder Than Words z alba The Endless River dvě verze? Verze ve videoklipu je o dvě minuty kratší a chybí v ní i část textu. Nové
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

Meddle

One Of These Days

(Mason/Gilmour/Waters/Wright)
Ve filmu Live At Pompeii a na většině koncertů měl tento kousek mnohem strašidelnější název ("One Of These Days I´m Going To Cut You Into Little Pieces" - "Jednoho z těch dnů tě rozsekám na malé kousky"). Úvodní zvuk poryvů větru dává brzo prostor nezapomenutelnému a mrazení v zádech nahánějícímu basovému riffu (za přispění tzv. Bison Echo Boxu), které je doprovázeno téměř identickým stacattem klávesových riffů a jednoduchými, ale výraznými bicími. Nakonec se přidává i elektrická kytara. Basová kytara je nahrána na dvě stopy, Gilmourova kytara je na třetí stopě a další Watersova kytara je na další stopě.
Tato skladba byla velmi oblíbená při živých vystoupeních.

A Pillow Of Winds

(Gilmour/Waters)
Téměř pastorální, snivě anglická skladba, kterou dohromady vážou Wrightovy varhany, přestože na výsledném mixu nedostaly tolik prostoru.
Stejně jako "Fearless" a "San Tropez", tato skladba nebyla nikdy hrána živě a tvrdí se dokonce, že byla zkomponována jako "vycpávka" k tomuto albu.

Fearless

(Gilmour/Waters, Rodgers, Hammerstein)
Nenápadná skladba, přestože Watersem napsaný a Gilmourem zpívaný text předznamenává směr, kterým se bude Watersův styl psaní v budoucnosti ubírat. Závěr písně tvoří kapelou nahraná verze "You´ll Never Walk Alone" od Rodgerse a Hammersteina, která se stala hymnou fotbalových fanoušků Liverpoolu (a je jimi též v této skladbě zpívána).

San Tropez

(Waters)
Trošku jazzové číslo s doprovodem Wrightova piána. Dosti neočekávané je Gilmourovo sólo na havajskou kytaru uprostřed skladby, které (protože havajská kytara není zrovna běžný nástroj) jen dokazuje Gilmourovo umění v hře na strunné nástroje.

Seamus

(Mason/Gilmour/Waters/Wright)
Je škoda, že nebyl nalezen lepší podklad pro Gilmourovu vynikající kytaru než psí vytí. Gilmour později prohlásil, že si uvědomuje, že ne všem posluchačům se to mohlo jevit tak zábavné, jako jemu v té době. Přesto byl tento experiment později mnohem lépe a věrohodněji využit na albu "Animals".
Ve filmu Live At Pompeii byla tato skladba hrána pod bizardním titulem "Mademoiselle Nobs" kde Gilmour hrál na harmoniku a jeho vokály převzal pes Ricka Wrighta, který je i vidět, jak "zpívá" s doprovodem Waterse na elektrickou kytaru. Bylo to jediné "živé" vystoupení s touto skladbou.

Echoes

(Mason/Gilmour/Waters/Wright)
Skupina zaplnila druhou stranu alba s více než dvacet tři minut dlouhou skladbou, která patří k tomu nejlepšímu, co kdy nahráli. Skladbu tvoří více než dvacet různých témat spojených dohromady různými kytarovými a klávesovými riffy a tématy.
Původní název skladby zněl "Nothing, Parts 1- 24". Jak pokračovala práce, měnil se i název, který dlouho zůstával "Son Of Nothing", popř. "Return Of The Son Of Nothing", podle monstra z  jednoho japonského hororu. Původní text byl několikrát přepracován. V rané verzi se text opíral o osvědčenou mystiku vesmíru, avšak později napadlo Waterse přesměrovat svou obrazotvornost z  vesmírných dálav do hlubin oceánů (původní verš "Planets meeting face to face" nahradil "Overhead the albatrosses").
Úvodní "sonarový" zvuk, který snad nejvíc přiměl Waterse nahlédnout pod hladinu moří je výsledkem náhody, kdy si v přestávce mezi nahráváním Rick Wright brnkal na piáno, které bylo náhodou zapojeno do zpětného zesilovače Leslie. Zvuk se Floyd tak líbil, že ho použili na začátek skladby a objevuje se i na jiných místech.
Střední část z "Echoes" byla vypůjčena z motivu z nedokončené skladby "Embryo".
Přestože měla skladba u obecenstva úžasný úspěch (jedna těch skladeb, u kterých si dav vynucoval další a další improvizace a nechtěl aby hudba skončila), byl Waters tímto přeci jen poněkud dlouhým a na hraní náročným kouskem znuděn. Bavil se dosti svérázným způsobem tak, že pojmenovával skladbu dosti přihlouplými názvy jako "Looking Through The Knotholes In Granny´s Wooden Leg" ("Pohled skrz díry po suku v babiččině dřevěné noze") nebo "We Won The Double" ("Vyhráli jsme dabl"), což se týkalo toho, že jeho oblíbený fotbalový tým vyhrál oba poháry v anglické lize. Název "The March Of The Dambusters" by byl legrační taky, až na to, že skupina tuhle skladbu nikdy v Německu nehrála.
Skladba byla použita jakou sundtrack k několika pasážím z filmu "Chrystal Voyager", které obsahovaly záběry na vlny narážející na pobřeží. V roce 1990 chtěla jistá firma tuto scénu včetně hudby z "Echoes" použít na reklamu na čistič WC. Pochopitelně neuspěla s žádostí o propůjčení práv.

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking