keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -47d 19h 28m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že na konci alba The Dark Side of the Moon je pod tlukotem srdce v šumu slyšet z pravého kanálu(smyčcová) instrumentální verze jedné skladby od Beatles (asi She´s Got a Ticket To Ride) Víte, že odhadovaný příjem Pink Floyd v roce 1994 a 1995 činil 62 mil. dolarů (2.5 miliardy korun)? Víte, že při skladbě Money na koncertu Live 8 se Roger Waters a Nick Mason rytmicky nesešli v úvodu písně? Chyba je slyšet v záznamu přímého přenosu, později byla vyretušována.
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

Obscured By Clouds

Obscured By Clouds

(Waters/Gilmour)
Pulsující instrumentálka, kterou otevírá syntezátorový riff, který si vypůjčila později reklama na holící prostředky někdy v polovině osmdesátých let...

When You´re In

(Waters/Gilmour/Mason/Wright)
Tato skladba (rovněž instrumentální) zní dosti podobně jako "Obscured By Clouds", ale s mnohem větším důrazem na bicí. Obě skladby byly hrány jako jeden kus na turné v roce 1973.

Burning Bridges

(Wright/Waters)
Skladba, kterou zpívá Gilmour a Wright, je laskavou a jednoduchou baladou o odchodu z milovaného místa. Tato skladba je velmi známá pro vynikající kytaru, která je přeci jenom poněkud odlišná, než to, co jsme od Gilmoura zvyklí slýchávat na jiných albech. Toto je jedna z pouhých tří skladeb, na jejichž zkomponování se podíleli pouze Wright a Waters (ty zbylé dvě jsou "Stay" a "Us And Them").

The Gold It´s In The...

(Waters/Gilmour)
Tato drsná rocková skladba zpívaná Gilmourem těží ze syrového materiálu, kterým se snažili Pink Floyd potlačit mýtus, že by byli ničím bez studiových triků.

Wot´s... Uh The Deal

(Waters/Gilmour)
V první polovině skladby zpívá Gilmour s doprovodem jednoduché akustické kytary, později se přidají i bicí a baskytara. Wright později přispěl sólem na piáno a Gilmour svou elektrickou kytarou. Protože Pink Floyd měli nutkání vkládat do skladeb všechny možné zvukové efekty, tato skladba, která je jich oproštěna a přesto působí velmi "floydovsky" je skutečný poklad na tomto albu.

Mudmen

(Wright/Gilmour)
Kromě skladby "Cluster One" na "The Division Bell", je tato skladba jediná, na které se podíleli jen Gilmour a Wright.
"Mudmen" je instrumentální skladba obsahující mnoho klávesových nástrojů a kytary, včetně dvou sól, která jsou počátkem Gilmourova neopakovatelného a nenapodobitelného stylu sedmdesátých a osmdesátých let, který ale využil mistrně i na posledních dvou albech a při nespočtu hostování u jiných kapel.

Childhood´s End

(Gilmour)
Další skladba, která jen nasměrovala skupinu k Dark Side, a zároveň také poslední, ke které psal Gilmour text až do doby, kdy Roger Waters odešel od skupiny.
Předpokládá se, že titul skladby je vypůjčený ze stejnojmenné knížky Arthura C. Clarka.
Tato skladba je co se týče instrumentální stránky nejvíce dílem svého autora, pro kterou Wrightovy varhany a Masony bicí vytváří dostatečný základ.
Během koncertů v letech 1972 a 1973, kdy byla tato skladba uváděna, často volil v polovině skladby Mason volnější tempo, které nejvíce připomínalo skladbu "Time".

Free Four

(Waters)
Další skladba s více než výraznou kytarou, jejíž název vychází od žertovného odpočítávání "One Two ´Free´ Four Fowah!" a která byla vydána jako singl téměř po celém světě, ovšem kromě Velké Británie. Text se vůbec poprvé přímo vyjadřuje k smrti Watersova otce, tedy k tématu, které prostupuje pozdějšími alby "The Wall" a "The Final Cut". Roger Waters se tu také zmiňuje o své nelibosti k zábavnímu průmyslu a hlavně ke své znuděnosti a únavě, kterou z koncertů vždy pociťoval, kdy byl "nucen" odjet na "další americké turné".
Text, který měla píseň ve filmu "La Vallée", ke kterému je toto album soundtrack, je však drobně odlišný a zmiňuje se mimo jiné i o "taking a slice" ze skladby "Money". Kromě toho jsou v textu této skladby ještě další, ale už dosti nepodstatné rozdíly.

Stay

(Wright/Waters)
Tato skladba, kterou zpívá Wright je lyrickou písní o lásce a nenaplněných ideálech, která se vlastně ke stylu Pink Floyd příliš nepatří.
Přesto tu najdeme některé známky floydovského ducha, jako například ono zklamání a rozčarování ze života, kdy si vypravěč nemůže vzpomenou na jméno té dívky, vedle které se probudil a přeje si, aby odešla.

Absolutely Courtains

(Waters/Gilmour/Wright/Mason)
Pink Floyd zde využili dříve netušených výdobytků nového studia a tak mohl například Rick Wright použít místo svého obvyklého Mellotronu a varhan něco, co mnohem více připomíná harfu. Závěrečné dvě minuty skladby (a tím i alba) patří domorodým obyvatelů z Nové Guineje, kteří zpívají svou obřadní píseň. Tato část je převzata z filmu.

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking