keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -37d 10h 27m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že Pink Floyd chystali v roce 1974 album s názvem "Household Objects", kde jedinými hudebními nástroji byly domácí pomůcky (příbor, lepící páska, kýbl atd.)? Floydi nahráli tři skladby, ale vydány byly v rámci kampaně Why Pink Floyd? až v roce 2011. Víte, že v Americe působí jazzový kytarista David Gilmore? Víte, že Roger Waters má zalubu v golfe?
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

A Saucerful Of Secrets

Let There Be More Light

(Waters)
Jednoduchý příběh "blízkého setkání třetího druhu", který v první minutě demonstrativně využívá síly zvuku stereo nahrávky. Image kapely, jako "hvězdných rockerů" bylo něco, co její členové cítili jako "smyčku stahující se kolem jejich krku", která je nenechala dělat nic jinak.
Na originální nahrávce zpívají vokály Gilmour a Wright, což je určitě hodno pozornosti, protože to rozhodně není v historii skupiny příliš častý jev, zvláště je-li autorem Roger Waters.

Remember A Day

(Wright)
Tato laskavá připomínka jednoduchosti dětství byla původně určena pro "Piper At The Gates Of Dawn", kde měl být její název "Sunshine". Někde se ale uvádí, že "Sunshine" byl pracovní název pro "Matilda Mother". Ať už je to jakkoliv, jisté je, že kytaru zde nahrál ještě Syd Barrett, přestože byla skladba dokončena až po jeho odchodu z kapely. Píseň zpívá Rick Wright.

Set The Controls For The Heart Of The Sun

(Waters)
Pink Floyd hráli tuto jednoduchou hypnotickou skladbu, jejíž název je citát Williama S. Borroughse již od roku 1967, samozřejmě se Sydem, který hrál na kytaru. Je známé, že Syd stačil nahrát některé úryvky pro "Saucerful Of Secrets" a také to, že David Gilmour jeho práci dokončil. Je docela dobře možné, že tato skladba je jediná v historii, která se objevila na albu a kterou nahráli Pink Floyd v pětičlenném obsazení. Text, který napsal Waters, je údajně z knihy čínské poezie.

Corporal Clegg

(Waters)
Syd, na jeho vlastní prosbu, nehrál na této Watersově prvotní známce nenávisti k válce.
Trpící válečný veterán, který je hlavní postavou této písně, je pravděpodobně inspirován filmovou postavou, jistým kapitánem Cleggem z hororu "Night Creatures" z roku 1962.
Sólo na kazoo je pravděpodobně ojedinělé v celé historii populární hudby.

A Saucerful Of Secrets

(Waters/Wright/Mason/Gilmour)
Na konci nahrávání alba, kdy už byl Syd absolutně "mimo", se snažila skupina natočit několik jednoduchých krátkých popových skladeb, které by byly dosti uhlazené pro veřejné předvádění a koncerty. Výsledkem je tato dvanáctiminutová instrumentálka rozdělená do čtyř částí, jejíž názvy se však objevily poprvé až na albu "Ummagumma". Není přesně jasné, kde která část končí a jiná začíná, ale odpovídají zhruba těmto časovým polohám:
První část, nazvaná Something Else (vyplývající ze snahy dělat "něco jiného a jiným způsobem") je vystavěná na velmi rychlé hře na cimbál a popisuje podle Davida Gilmoura přípravu k válce.
Syncopated Pandemonium (3'59") je Masonovo "řádění na bicí" nahrané původně na pásek a později překryto kytarou Davida Gilmoura, který ony šílené zvuky často vyluzoval ze své elektrické kytary tak, že přejížděl strunami po železném stojanu na mikrofon.. Tato část má představovat samotnou bitvu.
Storm Signal (7'02") má představovat "pád kříže" a obsahuje větší množství na klávesy vygenerovaných zvuků.
Konečně Celestial Voices (8'39") hraná na varhany a se snovými vokály, o kterých se dá prohlásit, že jsou dosti uklidňující, byť se má jednat o rekviem.
Struktura skladby byla navržena Masonem a Watersem (oba bývalí studenti architektury), kteří "vytyčili vrcholy skladby a mezi ně rozprostřeli přímky melodií". U této písně byl poprvé uveden David Gilmour jako spoluautor (ovšem jako Gilmore). Znamé i jako "The Massed Gadgets Of Hercules" (původně měla mít skladba tento název i na albu "Ummagumma").

See Saw

(Wright)
Další z Wrightových písní, na které se pravděpodobně podílel i Syd Barrett. Původní název této písně zněl "The Most Boring Song I´ve Ever Heard Bar Two" ("Nejnudnější píseň, jako jsem kdy slyšel, až na dvě").

Jugband Blues

(Barrett)
Jediná skladba Syda Barretta na albu a jeho jediný pěvecký příspěvek. Skladba není ve skutečnosti blues a už vůbec není hrána vězeňskou (či uvězněnou) kapelou, jak by mohl název napovídat, přestože Syd přivedl do studia De Lane Lea orchestr Armády Spásy a instruoval je slovy "...hrajte, co chcete". Vznikla z toho ona kakofonie na konci skladby. Tvoří tak výmluvnou součást Barrettových schizofrenních textů, dávajících albu velmi pochmurný závěr, zvláště ony čtyři verše po falešném konci.
Tato skladba je jediná, která obsahuje slyšitelné rozdíly mezi stereo a mono verzí (ta pozdější obsahuje více kytary a odlišné vokály, navíc kanadská verze z dvojalba "Nice Pair" má ještě jiný stereo mix, jinde neznámý).

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking