keep talking...


Home
Novinky
Biografie
Diskografie
Texty
Překlady
Průvodci
Vystoupení
Kalendář
Floydopedia
Knihy
Články
Fotogalerie
Ke stažení
Odkazy

webmaster

               
               
      čas      
 -47d 19h 24m 
  Praha 
               
               
PinkFloyd.cz English
English
Víte, že v jednom okamžiku v High Hopes jsou použity bubny z Bring The Boys Back Home z alba The Wall? Víte, že Petr Kalandra, český skladatel a hudebník, jenž se nejvíce proslavil jako člen skupiny Marsyas, zemřel přesně rok po koncertě Pink Floyd na Strahově? Víte, že na tiskové konf. k albu TDB v Londýně (30.11. 1993) byl i novinář z ČTK? Říkal, že lidé budou zvědaví na Pink Floyd bez Waterse a ptal se, zda PF nemají pro Čechy nějaký vzkaz. David odpověděl, že mají přijít a doufá, že splní jejich očekávání.
 Víte, že... 
  
Twitter Instagram
Facebook    g+

Ummagumma

Astronomy Domine

(Barrett)
Gilmour se zde projevil jako velmi schopný v zastupování Syda, dokonce v jednom z  jeho nejlepších kousků, který (ač téměř 30 let starý) se objevil i na turné v roce 1994 v takřka nezměněné podobě.

Careful With that Axe, Eugene

(Waters/Wright/Gilmour/Mason)
Vynikající oživení oblíbeného koncertního čísla, které bylo předtím dostupné jen jako B-strana singlu "Point Me At The Sky". I když je živá verze této skladby vždy jasně lepší, tato verze je jedna z těch velmi odvážných a Watersův vřískot si s ničím nezadá s těmi nejtvrdšími horory.

Set The Controls For The Heart Of The Sun

(Waters)
Přestože tato verze je téměř dvojnásobné délky, rozdíly mezi verzí na "Saucerful Of Secrets" a zde nejsou velké. Jenom v textu jsou velmi drobné odlišnosti a skladba obsahuje více Rickova "tureckého potěšení". Větší délka je způsobena mnohem pomalejším tempem.

A Saucerful Of Secrets

(Waters/Wright/Mason/Gilmour)
Přinejmenším americká vydání "Ummagummy" rozdělila tuto skladbu do čtyř částí (Something Else, Syncopated Pandemonium, Storm Signal a Celestal Voices), přestože jsou jednotlivé názvy částí vypuštěny z pozdějších vydání, včetně toho na CD (Zde jsou uvedeny jen Parts 1 - 4). O jednotlivých částech - viz album "Saucerful Of Secrets"

Sysyphus (Parts 1 - 4)

(Wright)
Instrumentální příspěvek Ricka Wrighta k druhé části alba byl pojmenován podle postavy z řecké mytologie, známé spíše pod jménem Sisyphus. Král, který vybudoval Korynt a byl potrestán tak, že ve světě mrtvých musel valit těžký kámen do kopce nahoru, aby kdy už byl těsně pod vrcholem se mu vždy vysmekl a skutálel se zase dolů. Jeho zločinem bylo to, že uvěznil Thanatose, boha mrtvých, takže nikdo nemohl umřít.
První část je tvořena mystickým syntezátorem a tympány. Druhá část zní jako by si ji Floyd vypůjčili z nějaké romantické klavírní sonáty z éry klasicismu, přestože je tento zvuk brzy překryt dosti odlišným sólem na varhany Ricka Wrighta. Třetí část je velmi experimentální. Závěrečná část, zahájená zpěvem ptáků se nejvíce opírá o Wrightův Mellotron a příležitostně se navrací k motivům z první části.
Jen velmi málo posluchačů mělo to štěstí slyšet tuto skladbu živě. Jedna z příležitostí byla například na velmi důležitém koncertu v roce 1970 v Birminghamu, kdy nedorazil jeden náklaďák s vybavením a Pink Floyd byli nuceni zařadit náhradní a velmi improvizovaný program, který z koncertu učinil netradiční zážitek.

Grantchester Meadows

(Waters)
Zahájená další zpěvem ptáků, první z dvou Watersových příspěvků je jednoduchá píseň o nádherné, nezničené přírodě v okolí Cambridge, kde on i zbytek Pink Floyd strávili mnoho času ze svého mládí. (např. David Gilmour měl ve zvyku se chodit koupat do blízké řeky Cam).
Watersův příběh o liškách, ledňáčcích a pohodě slunného odpoledne výborně zachytil atmosféru britského venkova v létě.
Skladba přechází v další kousek, kdy moucha létá "mezi reproduktory" a Waters ji rozmačká něčím, co by klidně mohlo být nelichotivou kritikou na jeho práci.
Skladba byla hrána i jako "Daybreak", část "The Man". Wrightova hra na varhany byla později vypuštěna.

Several Species Of Small Furry Animals Gathered Together In A Cave And Grooving With A Pict

(Waters)
Watersův další příspěvek, později parodován ve skladbě "To Roger Waters Wherever You Are" od Rona Gesina z jeho alba "As He Stands".
Skladba obsahuje nespočet různých zvuků, imitující zvířata, které byla vytvořeny syntezátory a pak ještě navíc hrány v opačném směru či různou rychlostí, různě mixovány a upravovány.
V době "elpíček", často za cenu zničení desky, bylo možné zachytit první (později velmi oblíbené) z Watersových tajných vzkazů tak, že byla deska hrána v opačném směru. První říká "Bring back my guitar", na konci skladby řekl "It was Pretty avant-garde, wasn´t it?", zatímco klepal prsty o stůl. Zcela na konci je téměř neslyšné "Thank you" (v levém reproduktoru).
Je-li nahrávka puštěna správným směrem (a správnou rychlostí), je slyšet velmi špatně recitovaná poezie, mixovaná do "živočišných" zvuků a přednášena skotským patosem. Bohužel, jedna z mála nevýhod CD je ta, že pro naprostou většinu posluchačů (nejsou-li vybaveni velmi drahou a vlastně už profesionální technikou umožňující nastavovat směr a rychlost přehrávání CD), je tato "libůstka" upřena.
Skladba nikdy nebyla hrána živě (možná naštěstí pro fanoušky), přestože Watersův zpěv ala "Šílený Skot" bylo možno zaslechnout během příležitostných vystoupení, jejichž součástí bylo i "Embryo".

The Narrow Way (Parts 1 - 3)

(Gilmour)
První a druhá část jsou obě instrumentální. Part 1 je hrána na akustickou kytaru s  předabovanými glissandy a drobnými stopami elektrické kytary. Part 2 je více tvořena elektrickou kytarou, která je elektronicky upravena a plynule přechází v třetí část, mnohem příjemnější skladbu, kde se Gilmour mohl projevit jak autor textu, tak i jako bubeník.
Gilmour vždy spatřoval velký rozdíl mezi psaním vlastního textu a spoluprácí s Rogerem, kterého v tomto případě odmítl.
Part 1 byla původně pro BBC nahrána pod názvem "Baby Blue Shuffle in D Major" v  prosinci '68. Pod svým názvem byla předváděna jako část "The Journey".

The Grand Vizier´s Garden Party (Part 1 - Entrance; Part 2 - Entertainment; Part 3 - Exit)

(Mason)
Je pravděpodobné, že Mason "podváděl", kdy pro první a třetí část požádal o spolupráci svou bývalou manželku Lindy, profesionální hudebnici, aby nahrála flétnu (mimochodem, Ron Geesin, který spolupracoval s Watersem na albu Music from the Body, psal pro Lindy hudbu).
Part 2 je série experimentů na perkuse, některé byly elektronicky upraveny a jako většina elektronicky upravovaných nahrávek se táhnou dlouho a dlouho, ale ne zase tak moc, jako "turecké impérium", kde byl Velkovezír již pouze figurkou v názvu...

 Zpět

 
Fanklub


Fanklub
Historie
Členství
Setkání
Nabízíme
Kontakt
O pf.cz
Diskuze
Chat
Revivaly
Archív

...keep talking